Mööbliait tähistab 25. sünnipäeva üritustega poodides

Ürituse pildid
Lõppev aasta on Eesti ühe pikaajalisema ning armastatuma sisustuskeskuse Mööbliait jaoks juubeliaasta, mille tähistamisse kaasatakse ka kliente. Mida võib veel enne pühi Mööbliaida sünnipäevategevustes oodata ning milline on olnud kunagise vana- ja antiikmööblit pakkuva sisustuspoe teekond väärika vanuseni, rääkisime Mööbliaida juhi ja omaniku Urmas Kooritsaga.

Nagu alati, tervitab Urmas peremehelikult ja sõbralikult juba uksel. Samamoodi saavad sooja vastuvõtu osaliseks tuhanded kliendid, kes Mööbliaita kas esimest või mitmendat korda külastavad. Ja see, et tegevjuht on samuti saalis, on kuulunud Mööbliaida juurde juba tegutsemise algusest. „Ma tunnen oma kliendi ära. Alati. Ma julgen öelda, et ma saan aru, kas tullakse siiralt uurima ja vaatama ning midagi konkreetset otsima, või lihtsalt kulgetakse. See on selline … teatav väärikus ning teadlikkus oma soovidest, mis klienti iseloomustab ja mida ma nende pilgust näen,“ kirjeldab Koorits inimesi, kes oma tee Tartu ja Tallinna kauplusesse leiavad.

Koorits meenutab üht lugu algusaastastest, kus ta samamoodi kliente poes tervitas. „Sisenesid ema ja tütar ning jäid lävel seisma. Nägin, kuidas poekeskkonda nähes vajus ema suu lahti. Ta pilk käis mööda salongi ning üllatus oli suur. Ja siis müksas tütar teda ja sõnas: „Ma ju ütlesin sulle!“ Just selline wow-efekt ja imestus on midagi, mida ma näen siiani ning seda tunnistadki ainult siis, kui seisad siin ja võtad inimesi vastu,“ sõnab Koorits ning suunab meid edasi diivanitele.

Mööbliait tuli tühjale kohale, sest mööbel kodudes oli samasugune

Põhjuseid, miks 90ndate lõpus tekkis noormehel julge idee oma sisustuspood luua, oli mitmeid. „Mul oli tegelikult varasem kogemus nii öelda välismaailmaga olemas, kuna tõin 90ndatel Hollandist autosid Eestisse. Kui nüüd meenutada 90ndate Eesti kodusid, siis … need olid ju kõik ühesugused. Sama mööbel, samast tehasest. Toona Hollandis avatud silmadega ringi käies nägin, et nad pakuvad vana- ja antiikmööblit väga mõistliku hinnaga. See oli selline mööbel, mis pidi kestma aastakümneid ning mida on võimalik pärandada lastele. Seega see kvaliteet oli võrreldamatu mööbliga, mis meil siin oli. Kuna toodete kvaliteet oli ka väga mõistliku hinnaga, siis kindlasti oli meil siin tol ajal sellisest mööblist puudus,“ meenutab Koorits.

Milleeniumivahetusel leidiski Koorits ärile pinna Tartus Vahi tänava aidas, mis omakorda andis ka kauplusele nime – Mööbliait. Ühtlasi kogus Mööbliait tuntust vana- ja antiikmööbli müüjana, eristudes selgelt teistest sisustuskeskustest. Järgmine pood avas oma uksed juba 2005. aastal Sauel ning aastatega kasvas Mööbliaida kett üle Eesti.

Ajad on muutunud ja olukorradki teised – aga Mööbliait on jäänud kindlaks oma põhimõtetele

Koorits tõdeb, et tegutsemisaega on jäänud mitmeid keerulisi aegu ning vahepeal on ka kodud ning klientide ootused muutunud. „Kindlasti kõige suurem muutus jäi Covidi aega, kui avasime kaks suurt kauplust ning täna tegutsemegi Tallinnas ja Tartus väga suurtes sisustuspoodides. Just nimelt, kontekstid muutuvad, kuid sisemine veendumus on jäänud ju samaks. Kord oli see antiik, mis oli sünonüüm trendikale; siis oli trendikas skandinaavia. Ja seda Mööbliait pakubki. Kui sind kannab kirg, ambitsioon ja emotsioon sisustusvaldkonna, mitte vaid konkreetsete stiilide vastu, siis on kohanemine kerge, sest tuum jääb ju samaks,“ rõhutab Koorits, kelle sõnul on Mööbliait pakkunud mööblit nii presidendi kui olümpiavõitja kodudesse.

„Ma olen alati leidnud, et ei ole mõtet teha midagi, mis sulle endale ja klientidele rõõmu ei paku. Mööbliaita eristab see, et kliendid tunnevad siin alati head energiat ja sooja vastuvõttu,“ muheleb Koorits ja võrdleb Mööbliaita kliendi metafooriga, et see kauplus on nagu vanaema pannkook – muidu pannkook nagu ikka, kuid selle sisse on pandud armastust, mis teebki selle eriliselt heaks.

Aga kord antiik, siis skandinaavia, siis euroopalik mööbel – kuidas tehakse valik?

Tegevjuht ütleb, et lõppkokkuvõttes teeb tootevaliku ikkagi klient. Mööbliait peab oma ülesandeks seda, et see ootus kliendilt kätte saada, mida ta tegelikult vajab ning kuhu võivad ootused liikuda tulevikus. „See sisend tuleb ikkagi kliendilt, kuigi nad ise seda tingimata ei tea. Meie peame selle ära tabama. Päeva lõpuks on oluline omavaheline austav suhtlus – meie kuulame ja kliendid jagavad. Ning kui on see hoolivus ja usaldus loodud, siis tekib ka see tunnetus,“ sõnab Koorits. „Me valime siia ikkagi tooted, mida me oleks valmis ka ise enda koju valima. Nii lihtne ongi.“

Koorits rõhutab, et tegelikult ei olegi nii oluline, milline moevool hetkel tõuseb, vaid kõik loksub paika, kui jääda truuks oma põhitõdedele, väärtustele ja kliendile antud lubadusele. „Ma arvan, et see on suurem väljakutse, kui ennustada, mis tulevikus popiks osutub. Ahvatlus jäljendada teisi ja minna peavooluga kaasa on suur ning olla justkui kõikide jaoks olemas. Kuid fakt on see, et proovides meeldida kõigile, ei meeldi sa kellelegi. Seega kui meie ülesanne on pakkuda klientidele ajatut stiili ja maitset, siis otseselt pole vahet, mis konkreetses võtmes see on – oluline on see, et me saame pakkuda midagi, mis kliendi päriselt rõõmsaks teeb ning sütitab soovi siia alati tagasi tulla.“

Kuhu Mööbliait edasi areneb? Kas on uudiseid?

Koorits sõnab, et suur muutus ning areng toimuski mõned aastad tagasi, kui esmalt loodi uus ja suurem pesa Tartusse ning seejärel avati pealinna piiril suur kauplus. „Need olid nii vormilt kui sisult väga suured arengud, mida töötame siiani sisse. Nii palju on neid inimesi, kes samamoodi tulevad uksest sisse ja sa näed nende pilgust seda wow-efekti.“ Mida tegevjuht eriliselt esile toob on oma klientide ja kogukonna väärtustamine ning kaasamine. „Vaadake, meil on ruumi ja meil on õhku siin. See annab meile võimaluse ühendada kogukonda ja inimesi. Meil on olnud siin lõpmata toredad päevad ning üritused koos klientidega, alustades näiteks perepäeva ja lõpetades sisekujundajate päevaga. Asi ei ole müügis, asi on selle suhte kasvatamises. Me täname inimesi, pakume neile emotsioone ja ootame neid alati külla.“

Juht rõhutab, et see on tegelikult üldisem mõtteviis – parema elu loome koos, hoides kokku ja toetades üksteist: „Eesti on väike ja sellise ühtse, kokkuhoidva seltskonna kasvatamine on äärmiselt oluline. Mööbliait on kodumaine ettevõte ning me eelkõige soovime, et meie inimestel läheks hästi. Seepärast me tervitame igaüht naeratusega, panustame oma aega ja hoolt iga kliendi soovide tundmaõppimisele ning parima võimaliku lahenduse väljapakkumisele. Ja loodame, et see paneb ka neid kodumaist ettevõtet eelistama.“

Sünnipäeva puhul on Mööbliaidal ka üllatusi varuks ning soov on koos oma klientidega olulist tähtpäeva ühiselt tähistada. Juba 13. detsembril toimub nii Tartu kui Tallinna kauplustes sünnipäevapidu, kus päeva jooksul ootab külalisi nii meelelahutus, peomeeleolu, live-muusika, suupisted kui ka erilised pakkumised tähtpäeva puhul.

„Sellised päevad annavad tõepoolest energiat ja ka elevust meile juurde. See on nii vahva, kuidas siin tekib inimestel lisaks toredalt veedetud ajale ka inspiratsiooni ja huvi erinevate teemade vastu. See on see tänu nende aastate, usalduse ja hoolivuse eest, mida me nende üritustega soovime väljendada,“ sõnab tegevjuht.

Mööbliait tähistab suurt sünnipäeva lisaks sünnipäevasoodusega, mis toimub 11. – 14. detsembrini nii Tallinna ja Tartu kauplustes kui ka Mööbliaida e-poes. Erilise tähtpäeva puhul on kõik vähemalt 25% ning isegi kuni 70% soodsam. Erandkorras on Tartu kauplus avatud ka pühapäeval, 14. detsembril.

Sünnipäevapeod Tallinna ja Tartu kauplustes toimuvad 13. detsembril, mil lisaks peomeeleolule saab nautida ka sünnipäevasoodustusi. Üritustega saab end kursis hoida Mööbliaida Facebooki lehelt.